Τον 4ο και τον 5ο αιώνα π.Χ., οι Έλληνες έχτισαν μια αυτοκρατορία που απλώνεται σε ολόκληρη τη Μεσόγειο.

Διηγήθηκε από το Liam Neeson Golden Age (Ιστορικό Ντοκιμαντέρ)

Ήταν ίσως η πιο θεαματική άνθηση της φαντασίας και της επιτυχίας στην καταγεγραμμένη ιστορία. Τον 4ο και τον 5ο αιώνα π.Χ., οι Έλληνες έχτισαν μια αυτοκρατορία που απλώνεται σε ολόκληρη τη Μεσόγειο από την Ασία στην Ισπανία. Έθεσαν τα θεμέλια της σύγχρονης επιστήμης, της πολιτικής, του πολέμου και της φιλοσοφίας και παρήγαγαν μερικές από τις πιο εντυπωσιακές τέχνες και την αρχιτεκτονική που έχει δει ποτέ ο κόσμος. Αυτή η σειρά, που διηγείται ο Liam Neeson, αναφέρει την άνοδο, τη δόξα, τη θανάτωση και την κληρονομιά της αυτοκρατορίας που σημάδεψε την αυγή του δυτικού πολιτισμού. Η ιστορία αυτού του εκπληκτικού πολιτισμού λέγεται μέσα από τη ζωή των ηρώων της αρχαίας Ελλάδας. Οι τελευταίες εξελίξεις στον τομέα της τεχνολογίας υπολογιστών και τηλεόρασης ανοικοδομούν την Ακρόπολη, αναδημιουργούν τη Μάχη του Μαραθώνα και αποκαθιστούν το μεγαλείο της Ακαδημίας, όπου ο Σωκράτης, ο Πλάτωνας και ο Αριστοτέλης σφυρηλάτησαν τα θεμέλια της Δύσης. Η σειρά συνδυάζει δραματική αφήγηση, εκπληκτική απεικόνιση, νέα έρευνα και διακεκριμένη υποτροφία για να καταστήσει την κλασσική Ελλάδα ένδοξο ζωντανό.

Το δεύτερο μέρος αναπαριστά την ηρωική νίκη των Ελλήνων ενάντια στην ισχυρή περσική αυτοκρατορία μέσα από τη ζωή του Θεμιστοκλή, ενός από τους μεγαλύτερους στρατηγούς της Αθήνας. Το επεισόδιο ανοίγει το 490 π.Χ. όταν η μικροσκοπική Αθήνα προετοιμάζεται για να διαφυλάξει την αναπτυσσόμενη οικονομία και τη νηπιακή δημοκρατία ενάντια σε εισβολή από τους περσικούς στρατούς του Δαρείου Μεγάλου. Όταν οι Πέρσες φτάνουν για μάχη, ο Έλληνας ταχυμεταφορέας Φειδιππίδης τρέχει 140 μίλια με τη Σπάρτη μέσα σε δύο ημέρες για να ζητήσει βοήθεια από το στρατό του, σύμφωνα με τον ιστορικό Ηρόδοτο. Αλλά η Σπάρτη, αντίπαλος της Αθήνας, αρνείται να συμμετάσχει. Οι αριθμημένοι Αθηναίοι, παλεύοντας για να υποστηρίξει τη ζωή τους στην ελευθερία, να νικήσει τους Πέρσες και να τους στείλει στην ταπείνωση πίσω στην Ασία. Αλλά ένας Αθηναίος, ο Θεμιστοκλής, συνειδητοποιεί ότι η Αθήνα δεν έχει δει τον τελευταίο από τους περήφανους Πέρσες. Πείθει τους αρχηγούς των πόλεων να χτίσουν ένα στόλο πολεμικών πλοίων. Αυτά τα πλοία, που ονομάζονται triremes, είναι «πλωτοί βλήτοι» με προεξέχοντα τόξα σχεδιασμένα ειδικά για να φλερτάρουν εχθρικά πλοία. Ενώ οι Αθηναίοι εκτελούν τα σχέδιά τους, ο Περσικός άρχοντας Darius πεθαίνει και ο γιος του Xerxes πετυχαίνει στο θρόνο. Κάτω από την πίεση να εκδικηθεί εναντίον των Ελλήνων, συγκεντρώνει έναν στρατό δύο εκατομμυρίων ανδρών. Όταν οι τρομοκρατημένοι Έλληνες ζητούν τη συμβουλή του Δελφικού Oracle, απλώς τους λέει να φύγουν. Αλλά ο Θεμιστοκλής αρνείται να πανικοβληθεί. Αντίθετα, αναφέρει και πάλι το Δελφικό Μαντείο και αυτή τη φορά προβλέπει ότι ένας «ξύλινος τοίχος» θα προστατεύσει τους Έλληνες. Πρώτα, διατάζει την Αθήνα να εγκαταλείπεται, εγκαθιστά το στόλο του στο νησί της Σαλαμίνας του Αιγαίου και στέλνει έναν «προδότη» στους Πέρσες για να τους πει ότι οι Αθηναίοι φεύγουν και είναι εύκολο θύμα για τον περσικό στόλο. Όταν τα Περσικά πλοία μετακινούνται στο στενό μεταξύ Σαλαμίνας και της ηπειρωτικής Ελλάδας, οι τρίρεμοι βυθίζονται και καταβυθίζουν 200 περσικά πλοία και η Αθήνα κερδίζει τον πόλεμο. Η Ελλάδα, τώρα πλοίαρχος της Μεσογείου, υφίσταται έναν από τους πιο εντυπωσιακούς πνευματικούς και φυσικούς μετασχηματισμούς στην ιστορία. Ο Περικλής, ο εκλεγμένος αρχηγός της Αθήνας, επιβλέπει το κτίριο του Παρθενώνα και μια εξαιρετική άνθηση των τεχνών και των επιστημών, θέτοντας τα θεμέλια για αυτό που τώρα αποκαλείται «Δυτικός πολιτισμός».

Οι τρίρεμοι (Φωτογραφία)Σχετική εικόνα

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s