Δημήτριος Μητρόπουλος για την επιμορφωτική ημερίδα εκπ/κών Π.Ε με θέμα: «Ρητορική τέχνη και διδασκαλία της επιχειρηματολογίας: από τη θεωρία στην πράξη».

Αγαπητέ Δημήτρη , σε χαιρετώ και ευχαριστώ για τη φιλοξενία .

Αποτέλεσμα εικόνας για δημητρης μητροπουλος αρτικιΔιάβασα στο Κοπανάκι Νews που πάντα γράφεις σοβαρά θέματα, για την επιμορφωτική Ημερίδα Εκπαιδευτικών που οργανώθηκε την [ 22-02-2017], στο Δεύτερο Δημοτικό Σχολείο Κυπαρισσίας , με Θέμα< Ρητορική τέχνη και διδασκαλία της επιχειρηματολογίας – Από τη Θεωρία στη Πράξη>και ήταν πολύ ενδιαφέρον.
Επειδή την Ημερίδα οργάνωσε η Σχολική Σύμβουλος ΠΕ 6ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Μεσσηνίας Δρ.κ Θεοφανεία Σιούτη που έχει ρίζες από το Κοπανάκι ,θέλω διά της ιστοσελίδας σου, να τη συγχαρώ γι΄ αυτή την πρωτοβουλία της, που ήταν πρωτοποριακή.
Είναι ένα Εκπαιδευτικό θέμα με ιδιαίτερη σημασία για την Παιδεία ,η οποία εκφράζει το σύνολο των διαδικασιών με τις οποίες επιτυγχάνεται η πνευματική, κοινωνική και πολιτική συγκρότηση του ατόμου.

Και μπορεί μεν η πνευματική, η νοητική, η συναισθηματική και η αισθητική καλιέργεια του ανθρώπου ,δηλαδή η παιδεία να είναι γενικότερο προϊόν των ιδανικών ,των αντιλήψεων και των αξιών που διέπουν τη ζωή ενός έθνους ,ωστόσο η παιδεία εδραιώνεται και οικοδομείται μέσα στο σχολείο , με το εκπαιδευτικό σύστημα.

Η Εκπαίδευση , οφείλει να διαμορφώνει πολίτες,υπεύθυνους με γνώση και κρίση,πολίτες ,συνεπείς στις υποχρεώσεις τους στην πολιτεία.Πρέπει να διδάσκει ,αλλά και να εμπνέει. Να οδηγεί στην εκμάθηση και όχι στη μάθηση.

Σύμφωνα με τις δηλώσεις του κ.Σπύρου Μάλλιου, Εκπαιδευτή Δημοσίων Ομιλιών , τα τελευταία Χρόνια η ρητορική τέχνη διδάσκεται σε όλο και περισσότερα σχολεία . Είναι μία προσπάθεια των εκπαιδευτών να βοηθήσουν τα παιδιά να εκφράζουν τις ιδέες τους προφορικά με ωραίο τρόπο.

Ο προφορικός λόγος χρησiμοποιείται καθημερινά στην εργασία,στην εκπαίδευση, στις κοινωνικές συνανασtροφές.

Αρχικά, ρητορική αποκαλούσαν την έντεχνη χρήση του λόγου με σκοπό να πείσουμε τους ακροατές. Με το πέρας του χρόνου η ρητορική χρησιμοποιήθηκε, γιά να δηλώσει γενικά την ευγλωττία, την ικανότητα ενός ανθρώπου, να ομιλεί δημόσια και να χρησιμοποιεί το λόγο με άνεση και τέχνη.

Είναι μία τέχνη που χρειάζεται αρκετή προσπάθεια,γιατί για να γίνει κάποιος ομιλητής απαιτείται εξάσκηση, μελέτη και καθοδήγηση. Υπάρχουν δεκάδες ασκήσεις τις οποίες χρησιμοποιεί ο εκπαιδευτής ρητορικής τέχνης, ώστε οι μαθητές ανάλογα και με την ηλικία τους να αποκτούν ευχέρεια λόγου και να βελτιώνονται. Ο μαθητής στη συνέχεια μπορεί να παρατηρήσει,άλλους ομιλητές και να αξιοποιήσει κάποιες τεχνικές και ιδιαίτερα πρώτα απ΄ όλα να γίνει καλός ακροατής. Στή συνέχεια προσπαθεί να βελτιώνεται βήμα, βήμα εκφωνώντας αρκετές ομιλίες.

Προσωπικά πολλά χρόνια δίδαξα, σε Ανώτατες Σχολές [Σχολή Αξιωμ/κων Ελλην. Αστυνομίας,Πυροσβεστική Ακαδημία,Σχολή Εθνικής Ασφαλείας,Σχολή Δημόσιας ΔιοίκησηςΚ Ε.Κ ,και Ι.Ε.Κ.]τα μαθήματα, Επικοινωνία , Δημόσιες Σχέσεις, Μάνατζμεντ, Μάρκετινγκ, Ανακριτική,Ποινικό Κώδικα, Ποινική Δικονομία Και έγραψα σχετικά βιβλία.Καίτοι είχα Πανεπιστημιακούς Τίτλους [Πτυχίο Νομικής και Δημοσίου Δικαίου και Πολιτικών Επιστημών], Παρακολούθησα ειδικό Σεμινάριο [ 250 ώρες] για την τεχνική της ομιλίας και πιστοποιήθηκα από το Ε.ΚΕ.Π.Ι.Σ.[Εθνικό Κέντρο Πιστοποίησης Δομών]σημερινό Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π ,που είναι φορέας του Υπουργείου Παιδείας, γιά να μπορώ να διδάσκω και σε επιδοτούμενα προγράμματα, από το Ε.Σ.Π.Α. Ο τόνος και ο ήχος της φωνής,η στάση του σώματος, οι κινήσεις , έχουν τους δικούς τους κανόνες,για να έχει συμμετοχή το ακροατήριο, κατά την ομιλία και γιά να υπάρχει αμφίδρομη επικοινωνία [Πομπός-Δέκτης-Μήνυμα-Σκοπός].
Συγχαρητήρια εκφράζω και στην Εισηγήτρια και Πρόεδρο του Ινστιτούτου Ρητορικών και Επικοινωνιακών Σπουδών Ελλάδος [Ι.Ρ.Ε.Σ.Ε.] κ.Φωτεινή Εγγλέζου και σε όλους τους συμμετέχοντες.Το Ινστιτούτο έχει μέλη Καθηγητές Πανεπιστημίου και Σχολείων ,Εκπαιδευτές Ρητορικής και φοιτητές μέλη Ρητορικών ομίλων,για την προώθηση της Ρητορικής στην Εκπαίδευση . Διοργανώνει δωρεάν επιμορφωτικά εργαστήρια,για την καλλιέργεια του προφορικού λόγου στη πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στην Αθήνα και Επαρχία και συνδέσμους , σε συνεργασία με Σχολικούς Συμβούλους και υπευθύνους πολιτιστικών Θεμάτων και συνδέσμους φιλολόγων.

Η κ.Θεοφανεία Σιούτη και ο Σύζυγός της κ. Ιωάννης Μερκούρης,πρώην Εκπαιδευτικός και σήμερα Αντιδήμαρχος του Δήμου Τριφυλίας,τιμούν το τόπο μας, με την καταξιωμένη, πνευματική και κοινωνική προσωπικότητά τους.
Δημήτριος Μητρόπουλος

Αρτικαίος

Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου 2017 στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Κυπαρισσίας επιμορφωτική ημερίδα εκπ/κών Π.Ε με θέμα: «Ρητορική τέχνη και διδασκαλία της επιχειρηματολογίας: από τη θεωρία στην πράξη». Την ημερίδα οργάνωσε η Σχολική Σύμβουλος Π.Ε 6ης Εκπ/κής Περιφέρειας Μεσσηνίας Δρ. Θεοφανεία Σιούτη.

4


Την Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου 2017 πραγματοποιήθηκε στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Κυπαρισσίας επιμορφωτική ημερίδα εκπ/κών Π.Ε με θέμα: «Ρητορική τέχνη και διδασκαλία της επιχειρηματολογίας: από τη θεωρία στην πράξη».

Την ημερίδα οργάνωσε η Σχολική Σύμβουλος Π.Ε 6ης Εκπ/κής Περιφέρειας Μεσσηνίας Δρ.Θεοφανεία Σιούτη. Εισηγήτρια ήταν η κα Φωτεινή Εγγλέζου Δρ.Διδακτικής Γλώσσας,διδάσκουσα στο Μ.Π.Σ Ρητορική : Θεωρία και πράξη (ΕΚΠΑ),πρόεδρο του Ινστιτούτου Ρητορικών και επικοινωνιακών Σπουδών Ελλάδος (Ι.Ρ.Ε.Σ.Ε).

Κύριος στόχος της ημερίδας ήταν να αναδείξει τη ρητορική τέχνη ως εργαλείο ανάπτυξης της προφορικής έκφρασης και των επικοινωνιακών δεξιοτήτων των σύγχρονων μαθητών μέσα από μια ποικιλία τεχνικών και δράσεων που μπορούν να εφαρμοστούν στη τάξη.Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες οι εκπ/κοί μοιράστηκαν την αξία της εκφραστικής ανάγνωσης, τη γοητεία του αυθόρμητου λόγου, τη δύναμη της πειστικής επιχειρηματολογίας. Αξιοποιώντας τη σκέψη, τη δημιουργικότητα, το κέφι και τη σαφήνεια στην έκφραση, οι επκαιδευτικοί υποδύθηκαν ποκίλους ρόλους, υποστήριξαν με επιχειρήματα τις απόψεις τους, αντάλλαξαν ιδέες στο πλαίσιο διαλογικών συζητήσεων,διαφώνησαν, ανασκεύασαν αντεπιχειρήματα.

Μέσα από την ημερίδα η κ. Σιούτη είπε ότι αναδείχθηκε πως η χρήση της ρητορικής στη σύγχρονη εκπ/ση έχει τη δύναμη να μετατρέψει ένα συμβατικό μάθημα σε μια δυναμική και ζωντανή μαθησιακή διαδικασία στην οποία οι μαθητές μπορούν να εμπλακούν ενεργητικά με ανανεωμένο ενδιαφέρον για την αξία και τη δύναμη των λέξεων, των προτάσεων και συνολικότερα του γλωσσικού μαθήματος.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s