Kopanaki news

Από το Κοπανάκι και τα χωριά όλης της Τριφυλίας

Το χωριό μας πάντα θα το αγαπάμε. Αφιέρωμα στον σιδηροδρομικό σταθμό Κοπανακίου που …

Ανάρτησε στο προφίλ του ο συμπατριώτης μας Γιάννης Μπεμπόνης και μας ξύπνησε γλυκές μνήμες.

Στην δεκαετία του 60, κάθε που κλείνανε τα σχολεία, με …φόρτωνε στον μουτζούρη ο Μπάρπα Θανάσης ο συγχωρεμένος ο πατέρας μου και με …ξεφορτώνανε  στο Γλυκοριζαίικο, απ’ όπου με περιλάμβαναν τα ξαδέλφια μου -ή ο Κλεομένης ή ο Μουσκούλας- και ποδαράτο ανεβαίναμε στ΄ Αρτίκι το χωριό μας, να ξεκαλοκαιριάσουμε. Χρόνια πολλά Γιάννη και  συνέχισε την καλή δουλειά που κάνεις.

Ο Γιάννης Μπεμπόνης κοινοποίησε τη δημοσίευση του Panagiotis Papadopoulos.

Το χωριό μας πάντα θα το αγαπάμε. (Για περισσότερα εισιτήρια μπείτε στο προφίλ του  Γιάννη Μπεμπόνη).Φωτογραφία του Panagiotis Papadopoulos.Φωτογραφία του Panagiotis Papadopoulos.Φωτογραφία του Panagiotis Papadopoulos.

Φωτογραφία του Panagiotis Papadopoulos.

Panagiotis Papadopoulos προς Θέλουμε το σιδηρόδρομο στην Πελοπόννησο!

Αποτέλεσμα εικόνας για σταθμος κοπανακιου

 Αφιέρωμα στο σταθμό Κοπανάκι Μεσσηνίας. Σταθμός που παρουσίαζε ιδιαίτερη κίνηση ειδικά την Κυριακή. Κατά τη δεκαετία του 80 τόσο ο σταθμός του Κοπανακίου όσο και οι υπόλοιποι σταθμοί από τη Βαλύρα μέχρι τον Καϊάφα γέμιζαν τα τραίνα αρχής γενομένης από την 1345 το πρωί μέχρι και την 306 το βράδυ. Υπήρχε Κυριακή όπου μόνο από το Βασιλικό πήγαιναν στο Κοπανάκι για να ψωνίσουν στο γνωστό παζάρι, περί τους 80 επιβάτες με την 1345 και την 309 και επέστρεφαν με 1340 και 1346. Ανάλογη κίνηση και οι υπόλοιποι γειτονικοί σταθμοί. Ο σταθμός κατά τη δεκαετία του 80 ήταν ανοικτός από τις 6:30 μέχρι τις 16:00 περίπου ( μετά τη διέλευση της 1343). Ένα δείγμα εισιτηρίων εκδοθέντων από το σταθμό αυτό ακολουθεί. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι το εισιτήριο επανόδου για τη Ζαχάρω όπου η επιστροφή έγινε με καταργημένη την 302 καθώς και τα εισιτήρια επανόδου για Αθήνα μέσω Τριπόλεως όπου στην άνοδο αναφέρεται 429 όχημα ΑΤ . Το 1978 η 429 εκτελείτο με Esslingen . Τα οχήματα των αυτοκινηταμαξών στη διαδρομή Πειραιάς Καλαμάτα σημαίνονταν με τα γράμματα Ι , Κ , Λ, Μ και Ν αν ήταν μονές αυτοκινητάμαξες ενώ αν ήταν διπλές συνέχιζαν και με τα γράμματα Ο , Π και Ρ ( ένα για κάθε θύρα). Τα οχήματα των αυτοκινηταμαξών στη διαδρομή Καλαμάτα Πειραιάς σημαίνονταν με το γράμμα Τ μόνο, αν ήταν μονές ενώ αν ήταν διπλές σημαίνονταν με ΑΤ για την πρώτη και ΒΤ για τη δεύτερη ενώ τα ρυμουλκούμενα σημαίνονταν με το γράμμα ΡΟ. Στο συγκεκριμένο εισιτήριο φαίνεται ότι η αυτοκινητάμαξα ήταν διπλή.Εκείνη την εποχή η διαδρομή από Κοπανάκι αλλά και γενικά από τους σταθμούς από Ζευγολατιό μέχρι Ζαχάρω για Αθήνα γινόταν είτε μέσω Τριπόλεως με αλλαγή τραίνου στο Ζευγολατιό ( οπότε στο εισιτήριο γραφόταν ολογράφως «Μέσω Τριπόλεως» ή τίποτε ) είτε μέσω Πατρών ( οπότε στο εισιτήριο γραφόταν η ένδειξη Μ.Α. ).Τότε η τιμή ήταν μεγαλύτερη για τη διαδρομή μέσω Πατρών ( λόγω περισσοτέρων χιλιομέτρων) . Προς το τέλος της δεκαετίας του 80 οι τιμές έγιναν ίδιες και για τις δύο διαδρομές αφού ο προορισμός ήταν ίδιος.Φωτογραφία του Panagiotis Papadopoulos.

Advertisements

Δεκέμβριος 26, 2016 - Posted by | ΚΟΠΑΝΑΚΙ

1 σχόλιο »

  1. Συγχαρητηρια,καλη χρονιά με υγεία

    Σχόλιο από ΓΙΑΝΝΗΣ Δ. ΛΥΡΑΣ | Δεκέμβριος 26, 2016 | Απάντηση


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: