Με απόφαση του υπουργού Περιβάλλοντος Πάνου Σκουρλέτη. Έγινε η αρχή για τη σιδηροδρομική γραμμή Καλό Νερό – Ζευγολατιό – Καλαμάτα.

‘Έγκριση περιβαλλοντικών όρων για τη σιδηροδρομική γραμμή Καλό Νερό – Ζευγολατιό – Καλαμάτα
Γράφτηκε από τον Γιάννη Σινάπη.Εγκριση περιβαλλοντικών όρων για τη σιδηροδρομική γραμμή Καλό Νερό - Ζευγολατιό - Καλαμάτα 

Εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για την κανονικοποίηση και αναβάθμιση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Καλό Νερό – Ζευγολατιό – Καλαμάτα, με απόφαση του υπουργού Περιβάλλοντος Πάνου Σκουρλέτη.

Eξέλιξη θετική, καθώς δείχνει ότι προχωρούν οι διαδικασίες για τη μελετητική ωριμότητα του σημαντικού έργου της κανονικοποίησης της γραμμής από την Πάτρα έως την Καλαμάτα. Εργο που περιλαμβάνεται στην πρόταση της χώρας μας για ένταξη στο πακέτο Γιούνκερ, ως έργο συνδυασμένων μεταφορών της Δυτικής Πελοποννήσου. Στο πακέτο Γιούνκερ προωθούνται έργα ώριμα, με συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα κι εμπορικά, να έχουν οικονομική ανταπόδοση.

Να υπενθυμίσουμε ότι η μελέτη για την κανονικοποίηση και αναβάθμιση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα είχε παρουσιαστεί σε εκδηλώσεις στον Πύργο στις 14 Φεβρουαρίου και στην Καλαμάτα στις 3 Απριλίου, παρουσία του διευθύνοντος συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ Θανάση Βούρδα.

Το συγκεκριμένο πρόκειται για σιδηροδρομικό έργο, μήκους 61 χιλιομέτρων περίπου, με φορέα υλοποίησης την ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε.

Οπως αναφέρεται στην απόφαση, τα έργα που περιλαμβάνονται στους εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους, είναι:

1) Η μετατροπή της μετρικής μονής σιδηροδρομικής γραμμής Καλό Νερό – Ζευγολατιό – Καλαμάτα σε κανονική μονή με εύρος 1.435 μέτρα.

2) Η βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής (στα τμήματα με μικρές ακτίνες καμπυλότητας), καθώς και οι τοπικές παραλλαγές της όδευσης με νέες χαράξεις στα τμήματα Καλό Νερό – Κοπανάκι και Μελιγαλάς – Βαλύρα.

3) Ο επανασχεδιασμός των υφιστάμενων τεχνικών (γέφυρες – οχετοί) ως προς την υδραυλική τους επάρκεια και η ανακατασκευή τους όπου απαιτείται.

4) Αλλαγές σε υφιστάμενους σιδηροδρομικούς σταθμούς και σιδηροδρομικές στάσεις που περιλαμβάνουν: Την κατάργηση των υφιστάμενων σιδηροδρομικών σταθμών Σιδηρόκαστρο, Γλυκορίζι και Σανοβά, Αμφιθέα, Μαγούλα, Κάστρο, Μικρομάνη και Καλαμάτα (παραλία). Τη μετατροπή του σιδηροδρομικού σταθμού Μελιγαλά και του σιδηροδρομικού σταθμού Βαλύρα σε στάση και του σιδηροδρομικού σταθμού Πλατύ σε σταθμό – τον επαναπροσδιορισμό στα μήκη των αποβαθρών.

5) Η αποκατάσταση του υφιστάμενου κάθετου και παράπλευρου οδικού δικτύου, λόγω των εργασιών κανονικοποίησης – αναβάθμισης και κατασκευή νέων ανισοπεδοποιήσεων στα τμήματα των νέων χαράξεων (Καλό Νερό – Κοπανάκι και Μελιγαλάς – Βαλύρα).

6) Η εγκατάσταση σύγχρονου συστήματος σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης με σύστημα ελέγχου συρμών ETCS (European Train Control System) – Level 1 και τηλεπικοινωνιών.

Γ.Σ.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s