ΒΡΑΒΕΙΟ ΠΟΥΛΙΤΖΕΡ ΣΕ 3 ΕΛΛΗΝΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΥΣ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ. ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ.

Ο επικεφαλής του φωτογραφικού τμήματος Reuters και η ομάδα του διακρίθηκαν για τη φωτογραφική κάλυψη της προσφυγικής κρίσης

Email: info@elculture.gr

Το βραβείο Πούλιτζερ κατάφεραν να αποσπάσουν το βράδυ της 18ης Απριλίου, οι φωτογράφοι Γιάννης Μπεχράκης, Άλκης Κωνσταντινίδης και Αλέξανδρος Αβραμίδης, από την ομάδα Thompson Reuters, για τη φωτογραφική κάλυψη της προσφυγικής κρίσης σε Ευρώπη και Μέση Ανατολή.

Σε αποστολές που έκαναν σε Ελλάδα, Κόσοβο, Αλβανία, ΠΓΔΜ και πολλά ακόμη μέρη, κατάφεραν, ακολουθώντας για εκατοντάδες μίλια τους πρόσφυγες, να αποτυπώσουν μέσα από το φωτογραφικό τους φακό τη διαδρομή προς την Ευρώπη, τις συνθήκες στις οποίες ζουν, αλλά και τις δυσκολίες που κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν στο δρόμο τους.

© Alkis Konstantinidis/Reuters

Επικεφαλής της ομάδας είναι ο Γιάννης Μπεχράκης και μέλη της, εκτός από τους προαναφερθέντες Άλκη Κωνσταντινίδη και Αλέξανδρο Αβραμίδη, αποτελούν οι Michael Dalder, Srdjan Zivulovic, Bernadett Szabo, Stoyan Nenov και Laszlo Balogh.

To βραβείο μοιράστηκαν από κοινού η ομάδα του Reuters με την εφημερίδα«New York Times», η οποία επίσης ακολούθησε τους πρόσφυγες στο ταξίδι τους ως τις χώρες υποδοχής

Οι φωτογραφίες που έδωσαν στους τρεις Έλληνες φωτογράφους το βραβείο Pulitzer, στρέφουν το βλέμμα σε όσα εκείνο αφήνει έξω από την καθημερινότητα, αν και συχνά ελοχεύει το ρίσκο να θαυμάσεις την ομορφιά ενός κάδρου, σε βάρος του ανθρώπινου πόνου που αυτό καταγράφει. Κι αν εδώ η λειτουργία της εικόνας είναι να ενημερώσει την κοινή γνώμη για ένα μείζον ζήτημα, παράλληλα γίνεται εργαλείο καταγραφής και αποτύπωσης της ιστορικής μνήμης.

Άλλωστε, με βάση φωτογραφίες που είχε συλλέξει κατά το τελευταίο έτος το Ινστιτούτο Ψηφιακής Αρχαιολογίας (IDA), κατάφερε να ανακατασκευάσει πιστά την Αψίδα του Θριάμβου της αρχαίας Παλμύρας, την οποία ανατίναξε τον Οκτώβριο ο ISIS. Η ακριβής ρέπλικα από αιγυπτιακό μάρμαρο, που κατασκευάστηκε με τεχνολογία 3D printing, εκτίθεται από σήμερα και για τρεις μέρες στην πλατεία Trafalgar στο Λονδίνο, ως ένα μήνυμα αντίστασης απέναντι στην τρομοκρατία, πριν μεταφερθεί για να εκτεθεί στη Νέα Υόρκη και το Ντουμπάι.

Και κάπως έτσι, από την camera obscura έχουμε φτάσει στην camera apparens, που αποτυπώνει ιστορία, γεννά ιστορία, δημιουργεί ιστορία, σε κάνει συμμέτοχο – συνένοχο.

Γράφει η Βαρβάρα Σαββίδη

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: