110.000 ευρώ για master plan, στην Κυπαρισσία, χωρίς να υφίσταται ουσιαστικά λιμάνι!

110.000 ευρώ για master plan, χωρίς να υφίσταται – μετά την κατάρρευση του μώλου το 2013 – ουσιαστικά λιμάνι! Εκτός κι αν στο γενικό προγραμματικό και στρατηγικό σχέδιο εντάσσεται και η παγκόσμια «πρωτοτυπία και καινοτομία» του «δίπορτου» λιμανιού της Κυπαρισσίας! Είμαστε πολύ μπροστά! Αυτά να τα βλέπουν όσοι μιζεριάζουνε και δυστροπούνε! Χαχαχα

Στον… αέρα 110.000 ευρώ για το λιμάνι Κυπαρισσίας | Εφημερίδα ΘΑΡΡΟΣ

Τις προηγούμενες ημέρες έγινε μία σύσκεψη στο Δήμο Τριφυλίας με τη συμμετοχή του δημάρχου Παναγιώτη Κατσίβελα, αντιπεριφερειαρχών, μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Δημόσιου Λιμενικού Ταμείου και άλλων παραγόντων, με θέμα την εκπόνηση κεντρικού σχεδίου (master plan) για το λιμάνι της Κυπαρισσίας.

Μετά την ανταλλαγή απόψεων και με ισχνή πλειοψηφία αποφασίστηκε η εκπόνηση μελέτης, μέσω προγραμματικής σύμβασης του Δήμου, του Λιμενικού Ταμείου και της Αναπτυξιακής Εταιρείας Μεσσηνίας, προϋπολογισμού περίπου 110.000 ευρώ.

Όποιος παρακολουθεί τα προβλήματα που υπάρχουν στο συγκεκριμένο λιμάνι, θα περιέγραφε την απόφαση που ελήφθη μέσω της παροιμιώδους φράσης, που ανάγεται από τα χρόνια του Όθωνα, «μωρέ, όλα τα ‘χει η Μαριορή, ο φερετζές τής λείπει».
Ειδικότερα, έχουμε ένα λιμάνι με κατεστραμμένο το μεγαλύτερο τμήμα του προσήνεμου μόλου, χωρίς τις στοιχειώδεις παροχές για σκάφη, και οι υπεύθυνοι υπογράφουν ένα έργο ύψους 110.000 ευρώ, το οποίο επί της ουσίας δε λέει τίποτα.
Κι αυτό, γιατί το master plan δεν είναι τίποτα περισσότερο από μια προμελέτη, άνευ σημασίας, η οποία θα καταχωνιαστεί σε κάποιο συρτάρι. Το λιμάνι της Κυπαρισσίας έχει χαρακτηριστεί ως τοπικής σημασίας και, ως εκ τούτου, δε συντρέχει καμία προϋπόθεση για ένα τέτοιο έργο, σε καιρούς, μάλιστα, χαλεπούς για την ελληνική οικονομία.
Το master plan ενός λιμανιού, εφόσον απαιτείται, θα πρέπει να βασίζεται σε ρεαλιστικά δεδομένα, να προτείνει πραγματικώς απαιτούμενα έργα. Οι προδιαγραφές για την εκπόνηση ενός τέτοιου έργου έχουν καθοριστεί από το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και δεν μπορεί να είναι προϊόν αυτοσχεδιασμού.
Παράλληλα, στην υπό υπογραφή προγραμματική σύμβαση δεν αναφέρεται ρητά ο τρόπος εκπόνησης. Θα γίνει με δημόσιο διαγωνισμό ή με απευθείας ανάθεση;
Επίσης, είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε ότι η πρώην Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Μεσσηνίας με διάδοχο σχήμα την Περιφέρεια έχει στα συρτάρια της εμπεριστατωμένη μελέτη εδώ και δέκα χρόνια περίπου για την τύχη του συγκεκριμένου λιμανιού, ενώ και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο έχει προχωρήσει σε αναλυτική περιγραφή και στα έργα που πρέπει να γίνουν, ώστε το λιμάνι της Κυπαρισσίας να μην καταρρεύσει τελείως.
Επίσης, κατά τη διάρκεια της συζήτησης ακούστηκε το όραμα της Δημοτικής Αρχής για δημιουργία λιμανιού κρουαζιέρας (!), τη στιγμή που το βάθος του δεν είναι μεγαλύτερο από δύο έως τρία μέτρα. Αλήθεια, τι είδους κρουαζιερόπλοια φαντάζεται ο κύριος δήμαρχος ότι θα καταφθάνουν στην Κυπαρισσία;
Εν κατακλείδι, με τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας, θεωρούμε ότι το συγκεκριμένο έργο μόνο ως… σπατάλη θα μπορούσε να χαρακτηριστεί, τη στιγμή που απουσιάζουν άλλα πολύ πιο σημαντικά έργα, για τα οποία απαιτούνται χρήματα…
Και ο νοών νοείτω.

Του Αντώνη Πετρόγιαννη – See more at: http://www.tharrosnews.gr/news/content/%CF%83%CF%84%CE%BF%C

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s